zondag 27 maart 2011

Wat hebben we de afgelopen dagen allemaal geleerd?

 1. Rotarua ligt in de krater van een supervulkaan.
2. Deze vulkaan is nadat hij zijn lava, as en etc. had uitgespuwd geimplodeerd.
3. De 'bergen' om Rotarua heen zijn de randen van de vulkaan.
4. Na de uitbarsting van Mount Tarawera (in 1886), is de Waimangu vallei ontstaan.
5. Er ontstond een grote scheur in de aarde waarna er allerlei geothermische activiteit achterbleef.
6. En alles wat leefde in dat gebied was vernietigd, maar alles komt weer terug waardoor het heel jong groen is.
7. Dat ik bij de dolfijnen voor hun jumps de sportstand had moeten gebruiken.
8. Dat de Maori hele lange woorden gebruiken.
9. niet geleerd maar toch gedaan: mijn eerste souvenir gekocht nl. een armband, ketting en oorbellen van stukjes paua schelp gekocht.
10. Er zijn twee vulkanen gevaarlijk in deze omgeving; dat betekent dat ze kunnen uitbarsten.
11. Het hele gebied zowiezo aan veel veranderingen onderhevig is.
12. Dat vrij weinig dieren native zijn, zo zijn er ook dieren door Maori geintroduceerd.
13. Dat een kiwi groter is dan ik dacht.
14. Dat ik een nacht te weinig in Auckland heb geboekt, dus dat gaan we morgen even rechtzetten.
15. Dat ik nog steeds geen postcodes uit mijn hoofd ken.
16. Dat ik nog een kaart moet versturen.

1 opmerking:

  1. 17. Dat internet heel handig is.
    18. En dat het maar goed is dat mijn hoofd vastzit op mijn lichaam.

    Marian

    BeantwoordenVerwijderen